Äpple och morot ska blandas

Jag ska bli sambo, student och Svensson. Jag ska tacka ja till en tvåa på Mariehem. Ha nära till bajskorvarna längsmed Nydala-cykelvägen och långt till allt annat. Jag ska bo i en relativt nybyggd och förhoppningsvis fräsch och inte ful lägenhet med balkong. Där ska jag baka nyttigt bröd och äppelpaj och lära min flatmate att tycka om andra grönsaker än morötter. Shit, det går verkligen att få in morötter i dagens alla födointag! Men man behöver mer variation än så.

Frukost - Morotsbröd med morotsmarmelad och morotsjuice
Lunch - Morotsbiffar med tsatziki där gurkan är utbytt mot morötter
Fika - Morotskaka med te smaksatt med morötter
Middag - Morot- och koriandersoppa
Framför filmen - Morötter med dip alt. morotschips (fast jag är inget fan av rotfruktschips)

Även fast jag inte är helt vaken i mitt val att väja mig för min manlige makepärs vilja för en gångs skull så är jag rätt peppad. Jag ser fram emot att bo tillsammans med honom och att flytta är alltid skitkul. Jag har redan börjat intala mig att jag ska slänga allt jag inte använder - tröjor från 7:an som jag klippt av ärmarna på och använt till nånting annat, fula presenter, innehållet i min bra-att-ha-låda som ärligt talat är fylld med halvtrasiga och oanvändbara grejer, typ ett glittrigt diadem i två delar och en kamera jag slutade använda på mellanstadiet. Jag ska anamma Mats minimalism och sluta överbelamra mitt liv med materialism.

Jag älskar verkligen att planera. Tyvärr är vi lite olika på den punkten, Mats och jag. Han kommer att ha skavsår i öronen redan efter midsommar, av att höra mina upprepade frågor om vilka gardiner han gillar och vilka jag verkligen vill ha. Jag har redan börjat spana möbler och paxat ett sängbord på Blocket, tre veckor innan jag ens kan vara på plats och köpa det. Framförhållning har aldrig riktigt varit min grej, men att planera för saker jag ser fram emot är en annan sak. Jag tror dessutom att Frankrike har byggt upp min självdisciplin och min mogenhet på den punkten. Jag hoppas att jag inte längre är lika tidsoptimistisk och att jag tar tag i saker innan eller när de ska tas tag i.


Kommentarer
Postat av: mari

gud va hungrig jag blir!

2009-05-27 @ 18:13:49
URL: http://mariorre.blogg.se/
Postat av: Lotta

Harregud, grattis! Jag förstår Mats, jag ÄLSKAR morötter! Ett kilo på tre dagar, nemas problemas. Snart är du här, woho! :D

2009-05-27 @ 20:48:39
Postat av: Alexandra

haha, precis samma taktik här borta. Började seriöst kolla in lägenheter/gardiner/överkast m.m. 6 mån innan vi ens kunnat tänka på att skriva på något kontakt.



Men grattis! Vi ska definitivt försöka komma över och hälsa på någon gång!

2009-05-29 @ 17:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0