Batterfly

Jag tänker ta tag i det där med valet när jag besöker min diskutative och bäste vän i inom några dagar. Räknar med att hon kan informera mig om allt jag behöver veta. Inklusive propagera för röda makter och brutalt trycka ner den liberala sidan med skällsord och starka argument. Hon är hård som diamant och lika orubblig som en långsam pensionär på Konsum.

Innan dess ska jag försöka överleva mina resterande 33º varma dagar här i Provence. Jag är förväntansfull över att åka hem, ändå har jag nog den bästa tiden här nu. Maj månad slår definitivt de andra. Man ska lämna det roliga när det är på topp! Igår sov jag hos Mélusine och hon är en naturens själ och balkongdörrar och fönster stod på vid gavel från kväll till morgon. När vi ätit oss mätta på hemkörd pizza och gjorde vackra Radiohead-covers på två guror flög det in en fladdermus i rummet. Helt galet crazy! Jag ropade i förskräckelse att en fladdermus kommit på besök varpå Mel släckte lyset. Och vad händer? Det äckliga djuret dyker ner från sin takhöjd och börjar flaxa vid mina ben. Jag greps av lätt panik och kröp ihop som en köttbulle och viftade med en bok i luften för att skydda mig. Den flög ut och jag kunde andas igen. Sen försökte de andra påstå att det inte alls var en fladdermus utan en jättestor fjäril. Yeah right. Jag känner igen Batman när jag ser honom. Senare enades vi om att det var en "batterfly".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0