Buzz och blåbär

Förra veckan hade jag min första lektion på körskola. Min lärare ser ut som Buzz Lightyear. Det går framåt med bilandet. Varenda stund framför ratten ger resultat, men nog känns det att milen är många innan jag kör som man bör.

Idag var jag och min blivande sambo ute i skogen och plockade blåbär. Myggbetten kom faktiskt under tvåsiffrigt och tyvärr det gjorde blåbärslitrarna också. Gemensamt fyllde vi inte ens en Big Pack, men det räcker i alla fall till en paj. Mats ständiga fråga surrade i takt med myggen: "Har vi en paj snart? Har vi en paj snart?" Bärplockning är inte hans starka sida och jag hörde tålamodet tryta när han suckandes vandrade runt med plockaren bland buskarna. När vi kom hem insåg han till sin fasa att det var dags att rensa bären och han muttrade att inte ens blåbärspaj är värt all den där mödan. (Han älskar blåbärspaj!) Men det blir såklart en smulpaj med litervis av vaniljsås senare i veckan. Undrar om Mats tycker bäst om paj eller sås? Han äter liksom sås med paj.

Kommentarer
Postat av: Sarah

Nar jag kommer hem kan jag folja med och plocka blabar!

2009-08-02 @ 11:45:33
Postat av: Anonym

Uppdatering?!

2009-08-27 @ 23:39:35
URL: http://www.jeennnsan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0